Otthoni előkészületek


A köldök-gyógyulás után nyugodtan el lehet kezdeni a kicsikkel a nagy kádban fürdést. Később a szülőkkel való együtt pancsolás is sokat jelent a bizalomépítés szempontjából. A babák így könnyebben megtanulnak bízni szüleikben vizes környezetben is.

A fürdési vízhőfok csökkentése igen fontos otthoni feladat. Az uszodákban általában 30 C fokra melegítik fel babaúszáshoz a medencéket. Ehhez a hőfokhoz könnyen hozzá tudnak szokni a kisbabák, de a fokozatosság elvét itt is be kell tartani. Fél fokonként érdemes az otthoni fürdési vízhőfokot csökkenteni, arra viszont nagyon oda kell figyelni, hogy a babák komfort érzete végig megmaradjon a folyamat során. Inkább kettőt lépjünk előre és egyet hátra, ha szükséges, de a jó érzés végig maradjon meg bennük. Ha hirtelen, előzetes felkészítés nélkül kerülnek be a medencébe a kicsik, könnyen elmegy a kedvük a vízi mókázástól. Ha már eljutottunk odáig kisbabánkkal, hogy a 30 C fokos vízben negyed órát nyugodtan el tud tölteni, felkészültnek tekinthetjük őt a babaúszásra. Általában 4 hónapos kortól javaslom az uszodai munka elkezdését mivel ebben az életkorban a kicsik hőháztartása már fejlettebb, és könnyebben tudnak idomulni az új körülményekhez.

A babaúszás elkezdése előtt otthon elkezdhetjük kisbabánkat bátrabban tornáztatni. Mivel az uszodában sokat fogjuk őket mozgatni, nem árt,  ha kicsit többet emelgetjük, fordítgatjuk, tornáztatjuk őket, hogy könnyebben hozzászokjanak a „sportos életmódhoz”.

Fontos otthoni feladat még a fejlocsolás gyakorlata, melynek végrehajtási módjáról személyesen szoktam tájékoztatni a szülőket. Ezzel a kis gyakorlattal készítjük fel a kicsiket a víz alá merülésre.

Mielőtt az uszodába érkezünk:

Orvosi igazolást szükséges beszerezni melyen szerepel, hogy a baba egészséges és úszhat.

E-mailben vagy telefonon, előzetes időpont egyeztetés és csoportbeosztás után lehet a vízi foglalkozásokat elkezdeni.

Fontos, hogy úszás előtt egy órával a baba már ne egyen. Ez természetesen érvényes a nagyobb gyerekekre is. Bár az evési és alvási idő nagyon meghatározó a legkisebbek napi ritmusa szempontjából, a tapasztalatok azt mutatják, hogy viszonylag könnyen át tudnak állni, és hamarosan ők is rájönnek, hogy nincs jobb mint a „sportolás” utáni evés-ivás-alvás. :-)

"Ha összhangba kerülsz
a víz elemmel,
a víz már vigyáz rád. "

 

Babaúszás előkészületek

 

Babaúszás előkészületek